20.3.10

Deževno obdobje

Lahko bi začel: Deževno bodobje ali pa Vsi problemi na kupu
Včeraj se je začela deževna doba na Haitiju. Kako vem?

Ker je začelo deževati, dva dni nazaj. In je deževalo čez noč. In je deževalo čez naslednji dan. Sicer ne hudo ampak dovolj da nam gre na živce.

Na ta način smo dobili vpogled kako je živeti v kampih. Ker naši  vojaški šotori niso 100% vodo-prepustni, smo se čez noč ukvarjali z polnjenjem lukenj skoz katere teče voda in popravljanjem plahte, ki daje senco in zaščito v prostoru kuhinje. Poleg tega je tudi soparno in izjemno vlažno. Vse papirnate reči so praktično vlažne čeprav niso bile v stiku z dežjem.

In ravno tako, kadar dežuje se morajo ljudje v kampih boriti z dežjem. Če bi ''lilo kot iz škafa'' bi imeli neprespane noči. Tak je tudi odgovor vodje kampa, ki sem ga vprašal kaj naredijo, ko dežuje. Večinoma; NE SPIJO. To lahko pogledaš v prispevku, ki sva ga naredila z Olivijo (njeni starši in mož so iz Haitija, živijo pa v ZDA). Prispevek je sicer izjava prostovoljca ampak je dober. Srečal sem jo, ko sem na avtobusni postaji čakal nove prostovoljce (iz madžarske). Bila je presenečena nad našimi aktivnostmi in rekla, takoj vam dam donacijo, pomagala vam bom kjerkoli boste rabili, vi ste fenomenalni - in res se je zgodilo.

Takih odzivov od ljudi smo dobili kar precej. O tem - v drugem textu. Itak da vzamemo kakršnokoli pomoč od lokalca. Ker če ve, kako do ugodno do normalnelokacije, kje se dobi riž, stročnice in zelenjava ceneje, (zadnje dvoje je tukaj IZJEMNO drago) potem je lažje izvajat pomoč dolgoročno.

Ja, deževno obdobje je trenutno en največjih prihajajočih problemov na Haitiju.
Par mesecev bo deževalo, nekateri predeli bodo poplavljeni, bolezni se bodo razširile, dostop do pitne vode in hrane bo problematičen. Potihoma se govori o velikih številkah ljudi, ki bodo umrli.

WFP ima s svojimi večjiimi partnerji strategijo, kako v tem času pomagat ljudem s hrano. Imajo plan z dostopi do šotorišč, deljenjem hrane, sam men se zdi tole vedno večja politična kuhna.
V ponedeljek zvečer napišem text   Politika je k---- II.del , ker se odvijajo stvari v neželjeno smer. Prihaja pa z vrha.

Imamo še kake druge probleme?
seveda, tole pišem zelo hitro, ker nas najemodajalec meče ven in se moramo spakirat. Dobesedno. Pogodbo imamo do konca mesca. Ampak danes smo 20.ega in bi rad da spokamo. Včeraj zvečer nam je na stranišnih vratih pustil sporočilo; Genetelman of FFL,.... no consideration...
Sicer že teden dni vneto iščemo novo lokacijo in pravzaprav ni lahko, vsi hočejo zaslužit, hiše so pa redke tiste, ki imajo vse urejeno. Govorim o elektriki in vodnih pumpah - voda na pritisk je pomembna za huhanje in čiščenje večjih posod. To je osnova. Torej en promo za nepremičniske agente:
Haiti je trenutno zlata jama, čeprav je bil potres so se cene nepremičnin vrtoglavo zvišale v nebo.