16.3.10

Začetki

Prihod - kdo, kje kam????
po dolgotrajnem letu sem končno prispel na letališče, kjer si v vsakem primeru moral izpolnit 2 obrazca za tiste ki ostanejo v Domninkanski ali gredo na haiti.
Prostovoljci smo se takoj prepoznali.
Srečal se prostovoljce za medicinsko pomoč, posebne specialce iz rdečega križa, drugi pa so prišli pomagati kar tako. Pot ni bila kratka, totalna zamuda s prtljago, mislim da je minilo 45 min, ko sem dobil zadnji kos prtljage. Voznik se je načakal v vročini, tudi zvečer je bilo 30 stopinj celzija.

Prispel sem v bazo v SantoDomingu in si zaželel svežega zraka.
Poletna atmosfera je hudo prijala, na sprehodu sem ugotovil da je tu zvečer ''fiesta time'' na vsakem vogalu iz lokalov vijejo glasni ritmi salse. Na srečo sem bil utrujen, in na ''misiji'', drugače bi me lahko celo odneslo - ker je situacija v primerjavi z zasneženo Ljubljano, HUDA sprememba, na toplo.:)

Zjutraj sem bil ob 7:15 že pred ambasado ZDA, ki je redno sponzorirala 4-urne avtobusne prevoze iz SantoDominga do Haitija. Moj prevoz je bil zadnji sponzoriran. Drugače stane vožnja 60 $.

Nisem bil prepričan ali me fantje čakajo, a jih bom tam našu, kakšna je scena, a bom prispel v mirni predel al v del prežet s kriminalom, kje bom spal, a bom lahko s tolk pritljage sploh kje prespal če se zgodi ... Vedno je tko, ko greš v nepoznano okolje. Sabo sem res imel ogromno stvari, medicinske stvari, obleke, laptop, VELIKO torbo igrač, pardon dve torbi, 3meterske bannerje, full majic, kap, jopičev za ekipo.

Vožnja čez podeželje je trajala čez 8 ur. Samo glavno mesto haitija Port-au-Prince je nekje delno poškodovano, druga mesta oz. določena območja Port-au-Princa pa so čist sesuta. V mesto je prispelo čez 1.000.000 ljudi, ki po potresu niso imeli kam.

No tule je nekaj slik - vožnje čez mesto:

(fotke so od Aleša, ki je prispel na Haiti pred menojm s prvo skupino. Dosti jih je objavil v lastni reportaži na Facebooku. Najdete ga pod imenom Aleš Perme)

Na srečo so me fantje prčakal brez dolgega čakanja, in čez 15 min sem bil že v bazi. Koje presenečenje, baza je kot da bi šu na morje, vila, palme, urejeno, lepo, kokosi, mir, prava oaza sred pekla. No to je seveda prvi vtis.



Prvi Začetki
Se pravi, prva baza je bila v Santo Domingu, druga v Haitiju in sedaj smo našli tretjo. Več o tem, od kje operiramo >>>

Ko je prva ekipa prefiltrirala prvotne informacije kaj se dogaja, kako in kje bi lahko začeli so se uspeli prebit v kraje po potresu. Običajno se v taki situaciji navežeš na Združene Narode (UN), ki pa so v Haitiju prisotni že dolgo časa. Enote ZN iz različnih držav se nahajajo po celem Haitiju.
Od naših sosedov, FPU India Minustah (Indijskih policijskih sil ZN) sem zvedel precej zanimivih informacij o tem kako funkcionirajo enote ZN iz različnih držav.

Ni komentarjev:

Objavite komentar